כבל: אם תהיה רוטציה על ראשות הממשלה – נצטרף

    ארי וידר No Comments on כבל: אם תהיה רוטציה על ראשות הממשלה – נצטרף
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המצב הפוליטי המורכב של הממשלה המתגבשת עם 61 חברי קואליציה משמחת את חברי האופוזיציה שמבינים כי יוכלו לקצור הישגים רבים ולתקוע מקלות בגלגלי הממשלה.

    עם זאת, ההערכה הרווחת היא שהמחנה הציוני יצטרף בקרוב לממשלה. "אני לא רואה היתכנות להצטרפותנו לממשלת אחדות" אומר לאתר 'קול חי' ח"כ איתן כבל, מראשי המחנה הציוני.

    עם זאת בשיחותינו עמו אנו מזהים גם צלילים שלא שמענו עד כה "הדבר היחיד שיכול לגרום לכניסתנו לממשלה היא שינוי של קווי היסוד ואפשרות רוטציה בראשות הממשלה" הוא אומר ומוסיף "אני לא רואה את נתניהו עושה את זה".

    ח"כ כבל מסביר עוד "אם היינו 15 מנדטים כמו פעם אולי היינו מצטרפים, אבל אנחנו היום אלטרנטיבה שלטונית וזה מחייב".

    על ממשלת 61 הוא אומר כי "זה מאד מעניין. עוד לא הייתה כנסת כזו עם 61 חברי קואליציה ואף אחד לא יודע לצפות פני עתיד. זה יכול להוביל להקדמת הבחירות, אבל עוד מוקדם לדעת".

    "המצב יחייב מהקואליציה 200 אחוז תפוקה, וזה כמעט בלתי אפשרי".

    לדבריו של ח"כ איתן כבל "הניזוק הגדול ביותר יהיה משה כחלון שלא יוכל להוביל את כל הרפורמות שרוצה, למרות שיהיו דברים שגם האופוזיציה תתמוך".

    על המפלגות החרדיות הוא מביע ביקורת מרומזת ואומר "הרעב הגדול של יהדות התורה וש"ס כבר הכריעו אותם. כשאתה רעב ואוכל מהר אתה יודע מה התוצאה. אכלו את האוכל כולל הצלחת. הם היו צריכים לעשות את הדברים קצת יותר לאט".

    מה דעתך על ההסתה נגד הציבור החרדי, כשבפועל הם דאגו גם לשאר האוכלוסיות בישראל?
    "לא שמעתי אף אחד מהמחנה הציוני שהתלהם, אבל אני חושב שהמפלגות החרדיות, על אף שיש שם אנשים עם ניסיון רב, לא נהגו בשום שכל והם נהגו בסוג של דורסנות שנובעת מזה שהם ידעו שנתניהו צריך אותם. החכמה היא לא לתת סיבות לאנשים כמו לפיד להתלהם".

    לדבריו "הסיבה היא לא דווקא קצבאות הילדים, אלא השיוויון בנטל. למה לייצר אנטיגוניזם ולהחזיר את הגלגל אחורה?".

    אילו היו ממליצים על הרצוג, הוא לא היה נותן פחות, אנו אומרים לכבל. "יכול להיות שאתה צודק, אבל בפועל לא אנחנו נתנו אלא נתניהו".



    0 תגובות